FROM OUR PASTOR

Dear brothers and sisters in Christ,
In today’s Gospel, the resurrection of Lazarus reminds us once again of the mercy and profound love of Jesus for humanity. His heart ached every time he saw the tragic consequences that sin brought upon us. At the death of Lazarus, Jesus mourns. He loved Lazaro very much and is deeply moved by the sorrow of the sisters at the loss of their brother. By performing one of the most important miracles of his life on earth, Jesus’ humanity and divinity are exalted. At the command of Jesus: “Lazarus, come out!”, Lazarus comes back to life, having been dead for four days! Jesus shows to the world that He is truly the Lord of life and death. Soon after this miracle, Jesus opens the gates of heaven crushing the power of death with his own death and resurrection. Jesus’ Victory over sin and death is extended to us in baptism opening the door to all other sacraments where God’s love is extended to our (due to sin) suffering and dying humanity. There is no sinner who cannot be reached by the mercy, forgiveness, and absolute love of God; except those who reject God.
Thus, we have arrived at the Fifth Sunday in our Lenten journey. It is a propitious time for reconciliation with the Lord. Prepare yourself to receive the Lord this Holy Week, to experience His Resurrection in your own life. This week, we have additional times for the Sacrament of Reconciliation: Monday to Wednesday at 9:00 am and 5:00 pm. Do not be afraid, the Lord is waiting for you because he wants to welcome you with love and give you a new life.
You are encouraged to make an appointment at www.stcatherineofsienacc.org. On the main menu, choose “Sacraments” and then press “Reconciliation,” fill out the form and send the request. If your confession will take you more than 5 minutes, it is better to make an appointment for spiritual direction with the priest of your choice which you can also do on our website by following the “Staff” option in the main menu.
This past week a few more families joined “Our Catholic Appeal.” We are now, just past 50% of our goal, which means we still need the support of other families. Thank you for all your love and support to me and the ministry, may the Lord continue blessing you abundantly.
Your servant in Christ, Rev. José Bautista, JCL, Pastor

_____________________________

Queridos hermanos y hermanas en Cristo,

En el evangelio de hoy, la resurrección de Lázaro, nos recuerda una vez más la misericordia y el profundo amor de Jesús por la humanidad. Le dolía el corazón cada vez que veía las trágicas consecuencias que el pecado trae sobre nosotros. A la muerte de Lázaro, Jesús se lamenta: amaba mucho a Lázaro y estaba profundamente conmovido por el dolor de las hermanas por la pérdida de su hermano. Al realizar uno de los milagros más importantes de su vida en la tierra, se exalta la humanidad y la divinidad de Jesús. A la orden de Jesús: “¡Lázaro, sal de allí!”, ¡Lázaro vuelve a la vida, después de haber estado muerto cuatro días! Jesús, muestra al mundo que Él es verdaderamente el Señor de la vida y la muerte. Poco después de este milagro, Jesús nos abre las puertas del cielo aplastando el poder de la muerte con su propia muerte y resurrección. La Victoria de Jesús sobre el pecado y la muerte se nos extiende en el bautismo, abriendo la puerta a todos los demás sacramentos donde el amor de Dios se ofrece a nuestra humanidad que sufre y agoniza debido al pecado. No hay pecador al que no pueda alcanzar la misericordia, el perdón y el amor absoluto de Dios; excepto los que rechazan a Dios.
Así llegamos al quinto domingo de nuestro viaje Cuaresmal. Es un momento propicio para la reconciliación con el Señor. Prepárate para recibir al Señor esta Semana Santa, para experimentar Su Resurrección en tu propia vida. Esta semana, tenemos horarios adicionales para el sacramento de la Reconciliación: de lunes a miércoles a las 9:00 a. M. Y a las 5:00 p. M. No temas, el Señor te está esperando porque quiere recibirte con amor y darte una nueva vida.
Se le anima a hacer una cita en: www.stcatherineofsienacc.org. En el menú principal, elija “Sacramentos” y luego presione “Reconciliación”, complete el formulario y envíe la solicitud. Si su confesión le llevará más de 5 minutos, es mejor concertar una cita de dirección espiritual con el sacerdote de su elección, lo que también puede hacer en nuestro sitio web siguiendo la opción “Personal” del menú principal.

Esta semana pasada, algunas familias más se unieron a “Our Catholic Appeal”. Y así, solo superamos el 50% de nuestra meta, lo que significa que todavía necesitamos el apoyo de todas las demás familias. Gracias por todo su amor y apoyo hacia mí y el ministro, que el Señor continúe bendiciéndolos abundantemente.

Su siervo en Cristo, Rev. José Bautista, JCL, Párroco